woensdag 3 augustus 2011

een voorbeeld uit de praktijk, waar ook jij eventueel uw deel kan uithalen.

Hilde : Hoi Erik, fijn om je te leren kennen via deze weg. Mijn oog was al een paar keer op je reacties gevallen, Ik hou wél van je gedachtengang. Misschien dat we mekaar wel eens tegen het lijf lopen. Ik woon nml. in Brecht niet ver van jullie. Grtjs Hilde

Erik: heb je zelf ook wat ervaring in coaching wat betreft die gedachtengang of heb je voldoende levenslessen gekregen onderweg. enfin het één sluit het ander niet uit in tegendeel.. grtjs Erik

Hilde: Wil je dit écht weten? :))) voel me al een paar dagen ???? Niet meer weten waar ik sta, héél klein, snap er allemaal niets van en langs de andere kant voelt het of ik het allemaal ken. Ieder woord die ik typ is het oooh nee, laat alles los en gewoon toelaten. Even kort delen wat vooraf was. Ken Roland sind twee jaar en volg het laatste jaar geregeld cursussen bij hem. Ben net met mijn gezin de eerste week van juli naar de Dordogne geweest voor een yogaweek te volgen met Roland en ja, alles blijft lekker in beweging. Het was een buitengewoon fantastische week. Wou zelfs niet terug naar huis :)) écht mijn ding !. Ben op zoek naar evenwicht tss al het gebeuren, boven - beneden het heeft gewoon tijd nodig we of liever ik ben zo diep (positief) gegaan. Ik heb het dan ook allemaal willen vasthouden en daar lag mijn lesje :))) zal er maar eens mee lachen. Met al dit, voel ik zovéél dankbaarheid dat ik het heb mogen ervaren en Roland is zo een knappe persoon, ja héérlijk! Gevoelens liggen allemaal zo dicht bij elkaar... Fijn dit met je te delen. Grtjs Hilde. Was eigenlijk je site aan het bekijken, weet nog niet wat jij doet ? Ik ben trouwens huismoeder van drie prachtige kinderen. En nu laat ik je grtjs.

Erik:hey dat is leuk om je zo te mogen leren kennen. je schrijft op een open een eerlijke manier over jezelf en dus durf je je te uiten. Je bent al knap op weg en beseft dat het pad belangrijker is als je eindoel. Deze tekst heeft mij veel geholpen en nog steeds daarom wil ik hem met je delen. ...... Het is soms heel lastig om de diepere betekenis van een eenvoudige verklaring als 'het zijn is of 'de danser is de dans' te vatten. Maar de kern is heel praktisch. Hoe meer je je erin slaagt het leven niet persoonlijk te nemen hoe gemakkelijker het door je heen stroomt. Het licht opnemen is effectief, er zwaar aan tillen niet. En de veronderstelling dat iedere ervaring je sterker of zwakker maakt, helpt ook niet. De stroom van het leven laat zich niet opdelen in plus en min. Alles heeft zijn eigen intrinsieke waarde, gemeten in energie, creativiteit, intelligentie en liefde. Bij het vinden van die waarden moeten we de vraag 'hoe profiteer ik hiervan loslaten. Je bent getuige van wat zich afspeelt en je verwondert je over alles.... ik heb ooit iemand gecoached die de gezegende leeftijd had van 68 jaar en die kende ook alles wat ter sprake kwam. hij kende Eckhar Tolle en zijn NU benadering , kende de Ayurvedische technieken van deepak chopra, had curssussen NLP gevolgd zoals ik en toch zat hij aan de grond en op droog zaad. na 2 sessie hadden we in kaart gebracht dat hij alles wel kende in theorie en in boekvorm op de planken had staan maar er nooit zijn bezieling aan had gegeven. maw doe de ervaringen op en durf buiten uw comfortzone te komen door dingen te bezielen. er over lezen is 1 ze eigen maken is 2. als je bereid bent om ze tot je eigen te maken dan zit er soort van natuurlijke selectie in en volgt er gegarandeerd een dip. wellicht is dit wat je nu ervaart als ik op je bovenstaande informatie mag afgaan. aanvaard dat je het niet één twee drie aanvaard dat je ff in je oude gedachten komt en je wat klein voelt. ( dit is je onderbewuste wat je wil houden in wat voor hem comfortabel voelt , ook al is dat heel oncomfortabel) ... enfin ik kan nog uren door gaan en hoop dat je hier alvast een houvast hebt nml de wetenschap dat er iemand is die je heiligheid erkent , Namasté Erik

Hilde:hééél lief Erik, je slaagt de nagel op de kop! Ik ga het zeker in me opnemen, het voelt goed. Wat een verrassende dag! Leuk, wens je nog een fijne avond en tot later. Grtjs Hilde.
Graag heb ik dit willen delen omdat ook jij weet dat iedereen wel eens in de dip zit en zodat je weet dat dit erbij hoort !!!
Namaste Erik







Leef met Passie en vanuit je Hart!

Geen opmerkingen: